Home » Jaunumi, Latvija » Noteikti 25 labākie Latvijas eksportējošie uzņēmumi

Noteikti 25 labākie Latvijas eksportējošie uzņēmumi

Vakar, 1.jūlijā, Latvijas dzelzceļa vēstures muzejā tika godināti 25 labākie Latvijas eksporta zīmoli, kas saņēma Latvijas eksportējošo uzņēmumu atbalsta kustības apbalvojumu The Red Jackets jeb Sarkanās žaketes, kuru dizainu radījusi Latvijas modes māksliniece Agnese Narņicka.

Latvijas spēcīgāko eksporta uzņēmumu Top 25 veido AS AIR BALTIC CORPORATION, SIA BIOSAN, SIA DEAC, AS DOBELES DZIRNAVNIEKS, SIA EVOPIPES, AS GRINDEKS, SIA HANZAS ELEKTRONIKA, AS LATVIJAS BALZAMS, AS LATVIJAS DZELCEĻŠ/SIA LDZ CARGO, AS LATVIJAS FINIERIS, SIA LAUMA FABRICS, SIA LAUMA LINGERIE, SIA LIVONIA PRINT, SIA MADARA COSMETICS, SIA NEW ROSME, SIA NP FOODS, SIA PAA, AS PET BALTIJA, SIA PRIMEKSS, AS SAF TEHNIKA, SIA STENDERS, SIA TILDE, AS UPB, AS VALMIERAS STIKLA ŠĶIEDRA, SIA VALPRO.

Inese Andersone, The Red Jackets idejas līdzautore, GatewayBaltic direktore: „The Red Jackets izlasē dominē nozares un uzņēmumi ar augstu pievienoto vērtību kā ķīmijas un farmācijas nozare ar uzņēmumiem kā Grindeks, Valmieras Stikla Šķiedra un Madara Cosmetics, kā arī plastmasas, elektronikas, tekstilizstrādājumu, kā arī pārtikas un dzērienu sektors. Pārsteidz tas, ka tikai pāris uzņēmumi no nozīmīgajām Latvijas eksporta industrijām – kokapstrādes un metālapstrādes ir tikuši Latvijas eksporta zīmolu izlasē. Tas liecina, ka šīs nozares eksportē produkciju ar zemu pievienoto vērtību, un zīmols tām ir mazāk svarīgs, bet jautājums ir, cik ilgi mēs varēsim tikai ar cenu pārdot?”.

Viesturs Tamužs, SIA Eko Investors padomes priekšsēdētājs: „Pasaules vēsturē ir daudz piemēru, kur mazas valstis guvušas izcilus panākumus – Maķedonija Aleksandra laikā, Venēcijas republika, Portugāle pasaules apgūšanas laikā. Divas pazīmes visām šīm valstīm bija kopīgas – varoņi, kuri nebaidījās pārstāvēt tās plašajā pasaulē un sarkanie tērpi, ko šie izcilie cilvēki valkāja svētku un uzvaras brīžos. Jauki, ka arī mēs Latvijā ar Sarkano žakešu kustību sākam cildināt savus varoņus.”

Kopējais The Red Jackets 25 eksporta uzņēmumu izlases apgrozījums ir virs 900 miljoniem latu, no kuriem eksporta apjomi ārpus Latvijas robežām sastāda 70% no kopējā apgrozījuma. Turklāt 40% no The Red Jackets uzņēmumu izlases kopējā apgrozījuma veido uzņēmumi no loģistikas sektora – Air Baltic un Latvijas dzelzceļš / LDZ Cargo.
Uģis Magonis, AS Latvijas dzelzceļš valdes priekšsēdētājs: „Sarkanās žaketes tituls ir godam nopelnīts. Latvijas dzelzceļš pēdējo piecu gadu laikā ir eksportējis pakalpojumus vairāk nekā 1 miljarda latu vērtībā, aptuveni 97 procentus savu pakalpojumu mēs pārdodam ārzemēs. Ir būtiski atcerēties, ka eksports ir ne tikai tad, kad ved ārā Latvijā saražotās preces, bet arī tad, kad pārdod savus pakalpojumus ārzemju klientiem. No katras pārvadātās vairāk kā 10 lati paliek Latvijas ekonomikā. Latvijas ekonomika no Latvijas dzelzceļa iegūst vismaz 600 miljonus latu gadā. Katru gadu Latvijas dzelzceļš pats eksportē pakalpojumus vairāk kā 200 – 250 miljonu latu apmērā un faktiski nodrošina Latvijas ostu, loģistikas uzņēmumu un citu ar eksporta nozari saistīto uzņēmumu sekmīgu darbu.”
Uldis Pīlēns, UPB holdinga valdes priekšsēdētājs: „Nopietna eksportspēja nav uzbūvējama vienā dienā, tas prasa uzņēmību, pacietību, dziļu eksporta tirgus izzināšanu un integrēšanos tajos. Eksporta īpatsvars un tā struktūra liecina par tautsaimniecības brieduma pakāpi, mums kopā vēl ir loti daudz, ko darīt.”

Latvijas spēcīgākie eksportējoši uzņēmumi tika noteikti, balstoties uz eksportējošo uzņēmumu atbalsta kustības The Red Jackets 2013.gadā veikto pētījumu, analizējot vairāk nekā 1500 Latvijas eksportējošos uzņēmumus un to zīmolus, kuru apgrozījums ir virs pus miljona latu un eksporta apjomu veido vairāk kā 25% no uzņēmuma apgrozījuma. No tiem 1150 ir preču ražotāji, bet pārējie gandrīz 400 uzņēmumi ir no pakalpojumu sektora. Pētījuma rezultātā tika noskaidroti Latvijas TOP 100 eksportējošie zīmoli, no kuriem ekspertu komisija izvirzīja 25 eksporta zīmolu izlasi The Red Jackets, kas veido Latvijas tēlu ārpus valsts robežām. Nosakot labākos eksporta zīmolus, vērā tika ņemts ekspertu atzinums par zīmolu un tā komunikāciju eksporta tirgos, kā arī tas, vai uzņēmuma zīmols ir radīts Latvijā un guvis starptautisku klientu atzinību.

Komentēt


© 2016 Eksports.lv · RSS · Designed by Theme Junkie · Powered by WordPress