Home » Jaunumi, Latvija » Vadošo saldumu ražotāju „Laima” un „Staburadze” šokolādes eksports ievērojami pieaudzis

Vadošo saldumu ražotāju „Laima” un „Staburadze” šokolādes eksports ievērojami pieaudzis

sokolade1

Mērķtiecīgi realizējot  eksporta attīstības plānu un regulāri piedaloties pasaules nozīmīgākajās pārtikas izstādēs, arī 2014. gada pirmajā pusgadā NP Foods kopējais eksports pieaudzis par 30%, bet Latvijas vadošo saldumu ražotāju „Laima” un „Staburadze” produktu eksports pieaudzis par 39% šokolādes segmentā un par 52% cepumu segmentā, salīdzinot ar šo laika posmu pērn.

Pārtikas grupas kopējais eksporta pieaugums 2013. gadā bija 36%, salīdzinot ar 2012. gadu, arī 2014. gadā tiek plānots eksporta pieaugums 30-40% apjomā, balstoties uz eksporta palielināšanu Krievijā un ASV, kā arī ieviešot jaunu produktu eksportu uz ES.

Ieva Jonsone, Eksporta direktore:

„Esam spējuši izvērst eksporta darbību Krievijas reģionālajās tirdzniecības ķēdēs, tagad mūsu šokolādes un cepumu produkcija pieejama iedzīvotājiem arī Murmanskā, Petrozavodskā, Jekaterinburgā.  Pieaudzis pieprasījums pēc Laimas ekskluzīvās produkcijas, īpaši Exclusive Rīgas melnā balzama konfekšu izlase un Exclusive marcipāna šokolādes konfekšu izlase.Jāatzīmē, ka jaunais produkts cepumu segmentā Selga Nature, ko uzsākām ražot sadarbībā ar Norvēģijas uzņēmumu Kavli, viennozīmīgi ir atzīts arī Krievijas tirgū.  Martā uzsākām Selga Nature  eksportēšanu, pieprasījums strauji palielinājās, pirmā tonna šī produkta, var teikt „jau apēsta” Krievijā, jo esam eksportējuši jau 1.2 tonnas šo cepumu.

Sadarbību ar Norvēģijas uzņēmumu plānojam attīstīt arī šogad, paplašinot Selga produkcijas eksportu uz Kavli esošajiem eksporta tirgiem, kā arī attīstot jaunu produktu ražošanu sadarbības ietvaros.

Būtisks veikums eksporta paplašināšanā ir eksporta izvēršana uz ASV. Lai arī tirgus ir piesātināts, izturam konkurenci ASV etniskajā tirgū, kur tā saasinājusies pēc notikumiem Ukrainā, jo tirgū ieplūst daudz lētāku produktu. Tomēr kā galvenais panākums šajā tirgū jāmin  Laima produktu tirdzniecību lidostu Duty free zonās un militārajās bāzēs, kas ir ievērojams tirdzniecības tīkls ASV. Eksporta palielināšanu plānojam, adaptējot mūsu produktu iepakojumu, zīmolus, garšas, atbilstoši ASV patērētāju vēlmēm. Jau uzsākts zefīra Maigums eksports, kam radījām īpašu iepakojumu un zīmolu Moment by Laima. Šobrīd mūsu tehnologi strādā, lai vēl vairāku jaunu produktu garšas tiktu piemērotas un eksportu varētu palielināt ar vēl vairākiem Laimasproduktiem.

Bezalkoholisko dzērienu grupā, ko ražo Gutta, 2014. gada pirmajā pusgadā eksports pieaudzis par 18%, eksportējot sulas un dzeramo ūdeni gan uz ES, gan citām pasaules valstīm.

Jau ziņots, ka ūdens Everest vairākkārt sertificēts, saņemot NATO prasībām atbilstošu sertifikātu. 2014. gadā noslēgts jauns piegādes līgums NATO bāzēm, kas būtiski palielina dzeramā ūdens Everest eksportu. Pirmajā pusgadā jau eksportēti 785 tūkstoši litru šī ūdens, vasaras mēnešos pieprasījums strauji palielinās.

2013. gadā uzņēmums saņēma arī kvalitāti apliecinošus sertifikātus produkcijas tirdzniecībai Ķīnas lielveikalu tīklos, turpinās darbs, lai eksportu uz šo valsti varētu stabili izvērst.

Ieva Jonsone, Eksporta direktore:

„Nākotnes vīzija ir palielināt savu klātbūtni Krievijas tirgū, pabeigt ASV projektu, kurš savukārt dos lielāku pienesumu Maiguma ražotnei, nodrošinās brīvo jaudu izmantošanu, kā arī turpināt darbu Āzijas virzienā.
3 gadu laikā mēs plānojam,  eksporta apjoma palielināšanu līdz 60% no saražotā apjoma. Tādejādi pieaugs arī ražošanas apjoms un brīvās ražošanas jaudas tiks izmantotas. Lai spētu aktīvi attīstīt eksportu, nepieciešams mērķtiecīgi strādāt ārējo tirgu apguvē. Iesniedzot pieteikumus Ārējo tirgu apguves projektiem, esam saņēmuši pieejamo ES atbalstu: 2011./2012. gadā tas bija ap 50 000 LVL,  2012./2013. gadā  –  80 000 LVL.
Tas paver mums iespēju aptvert vairākas no tālajām valstīm kā ASV, Ķīna, kuru apguvē izdevumi ir lieli. Ar saviem stendiem piedalāmies lielākajās pasaules un Eiropas nozares izstādēs, kuras ir nozīmīga platforma gan zīmola atpazīstamībai, gan jaunu kontaktu iegūšanai. Nepieciešams sekot līdz tirgus tendencēm un nozares izstāde tam ir kā radīta. Arī šogad gada sākumā bijām lielāko starptautisko saldumu izstāžu dalībnieki ISM Ķelnē un Prodexpo 2014 Maskavā, kur Laima saņēma trīs zelta medaļas, savukārt „Staburadzes konditoreja” divas sudraba medaļas. Zelta medaļa piešķirta tumšās šokolādes konfektēm Laima Mon Ami, jaunajām šokolādes konfektēmMaestro un cepumiem Fantāzija. Savukārt sudraba medaļa piešķirta „Staburadzes konditorejas” ražotajai tortei Serenāde un kūciņām Skudru pūznīši ar dzērvenēm.

Šogad esam bijuši dalībnieki arī pārtikas izstādē Čikāgā, ASV, Sweet&Snack Show, kura ir lielākā šāda tipa izstāde šajā kontinentā. Mūsu mēŗķis izstādē bija piedāvāt jaunizstrādāto dizainu un produktus tieši šim tirgum, tikties ar klientiem gan esošajiem, gan potenciālajiem, lai jau finalizētu izplatīšanas nosacījumus, apjomus. . Pirmo gadu piedalījāmies GulFood izstādē Dubajā, kurā guvām labu pieredzi un iespēju attīstīt tālāk sadarbību šajā virzienā. Vidēji gadā apmeklējam ap 10 izstādēm vai ar savu stendu vai valsts kopstendā vai sadarbībā ar saviem sadarbības partneriem.”

Kopumā AS Laima produkciju tiek eksportēta uz 30 eksporta valstīm, t.sk. Baltijas valstīm, Krieviju, ASV, Kanādu, Ķīnu, Izraēlu, Lielbritāniju, Īriju, Baltkrieviju, Azerbaidžānu, Kazahstānu un Turkmenistānu. Eksports veido 42% no saražotās produkcijas.

Atslēgas vārdi: , , ,

Komentēt


© 2016 Eksports.lv · RSS · Designed by Theme Junkie · Powered by WordPress