Home » Jaunumi, Latvija, Latvijas uzņēmumi, Meklē sadarbību » «Silvanols» ar savu zīmolu strādā pusē eksporta tirgus

«Silvanols» ar savu zīmolu strādā pusē eksporta tirgus

Zaļās farmācijas uzņēmums «Silvanols» ar savu zīmolu strādā apmēram pusē eksporta tirgus, intervijā aģentūrai BNS sacīja «Silvanols» valdes priekšsēdētājs Artjoms Borcovs. «Ja mēs gribam laist produkciju tirgū ar savu zīmolu, tas nozīmē, ka mums ir jālaiž liels produkcijas klāsts vienlaikus. Lai to darītu, ir ļoti rūpīgi jāizvērtē tirgus,» teica Borcovs.

Viņš atzīmēja, ka dalījums tirgiem, kuros «Silvanols» strādā ar savu zīmolu un tirgiem, kuros kompānija licencē produktus zem jau attīstītiem zīmoliem, ir aptuveni puse pret pusi. Tostarp ar savu zīmolu «Silvanols» strādā Igaunijā, Lietuvā, Grieķijā, Čehijā, kā arī austrumvalstīs – Baltkrievijā, Azerbaidžānā, Kazahstānā.

«Mēs, izvērtējot tirgus konjunktūru, konkurenci, piedāvājumu tirgū, esam nolēmuši, ka Čehija, piemēram, ir tas tirgus, kur mēs varam to izdarīt. Eksportu uz Čehiju zem cita uzņēmuma zīmola mēs uzsākām pērn, bet, redzot sasniegtos rezultātus, nolēmām, ka tirgus potenciāls šādā veidā netiek sasniegts, tāpēc vienojāmies ar partneri, ka pārņemam produkta virzību tirgū savās rokās. Protams, ieiešana jaunā tirgū sevī ietver lielus ieguldījumus,» sacīja Borcovs.

Tāpat viņš norādīja, ka, piemēram Turcijā kompānijas produkcija tiek piedāvāta ar sadarbības partnera vārdu. «Šāda sadarbības modeļa izvēle ir saistīta ar tirgus situāciju. Mēs neesam tādā situācijā, lai varētu ienākt šajā tirgū ar visu savu produktu klāstu – mums nav tik plašas zināšanas par Turcijas tirgu un mentalitāti, kā arī finanšu līdzekļi ir ierobežoti, tāpēc mums ir rūpīgi jādomā, kuros projektos tos investēt. Mēs sākām pārrunas ar vienu no lielākajiem vietējiem Turcijas tirgus spēlētājiem, kuru ļoti ieinteresēja mūsu produkts. Uzņēmumam ir attīstīts savs zīmols un vārds tirgū. Mums izdevās viņus pārliecināt par sava produkta kvalitāti un efektivitāti, un viņi bija ar mieru ņemt šo produktu zem sava zīmola,» klāstīja «Silvanols» vadītājs.

Pēc Borcova teiktā, nākamie mērķa eksporta tirgi «Silvanols» ir Rietumeiropa un Skandināvija. «Tas ir saistīts ar likumdošanu. Mūsu nozarē likumdošana ir viens no svarīgākajiem aspektiem, kas jāizvērtē pirms ieiešanas jaunā tirgū, jo, pirms sākt eksportu, produkts ir jāreģistrē, kas ir gara un sarežģīta procedūra, kas katrā tirgū ir atšķirīga. Savukārt Eiropas valstīs šīs prasības ir daudz maz sinhronizētas – tās nav vienādas, bet ir līdzīgas. Katrai valstij ir iespēja piemērot papildu normas, bet vispārīgie nosacījumi ir tie paši. Mēs ražojam produkciju atbilstoši Eiropas likumiem, veselīguma norādēm, tāpēc mums ir vieglāk strādāt ar institūcijām Eiropas valstīs,» viņš sacīja.

Vienlaikus «Silvanols» valdes priekšsēdētājs atzīmēja, ka uzņēmums nav aizmirsis arī par ieceri ieiet Āzijas tirgū. «Protams, mēs neaizmirstam arī par mūsu ilgajām iecerēm ieiet Āzijas tirgū, turpinām pētīt šī tirgus likumdošanu. Tas ir viens no mūsu ambiciozajiem mērķiem, bet šobrīd koncentrējamies uz Eiropu,» teica Borcovs.

Jautāts, cik atsaucīgas ir aptiekas ārvalstīs, uzņemot jaunus produktus, «Silvanols» vadītājs norādīja, ka tas ir ļoti atkarīgs no tirgus konjunktūras – cik attīstīts, piesātināts ir tirgus.

«Rietumeiropā fitofarmācijas industrija ir ļoti attīstīta, ir ļoti spēcīgi zīmoli, kas strādā ar uztura bagātinātājiem un dabīgām vielām, kuriem ir ļoti attīstītas laboratorijas, produktu sastāvi. Arī patērētāji šajās valstīs ir daudz izglītotāki, un līdz ar to arī piedāvājums tirgū ir lielāks. Šajos tirgos mums ir grūti ieiet, jo konkurence ir ļoti liela. Savukārt vairāk uz austrumu pusi – Skandināvijā, Centrālajā un Austrumeiropā – zaļās farmācijas kultūra vēl nav tik plaši attīstījusies, un tas nosaka konkurentu skaitu – tas ir ievērojamāki mazāks. Līdz ar to arī mūsu iespējas ir lielākas, tāpēc mēs izvēlējāmies Čehiju kā platformu, no kuras tālāk īstenot ekspansiju Centrālajā un Austrumeiropā jau ar «Silvanols» zīmolu,» viņš sacīja.

Foto: Publicitātes
Atslēgas vārdi:

Komentēt


© 2016 Eksports.lv · RSS · Designed by Theme Junkie · Powered by WordPress