Home » Jaunumi, Latvija » Februārī mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 9,4 %

Februārī mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 9,4 %

2022. gada februārī, salīdzinot ar 2021. gada februāri, mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 9,4 %, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri koriģētie dati salīdzināmajās cenās. Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 0,9 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 22,7 %, autodegvielas – samazinājās par 0,3 %.

Salīdzinot ar 2021. gada februāri, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (2,4 reizes), nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 46,4 %) un kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 40,9 %). Apgrozījuma kritums bija mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 11,7 %), mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 7,7 %) un informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 5,5 %).

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 20,2 %.

2022. gada februārī, salīdzinot ar janvāri, pēc sezonāli koriģētiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums samazinājās par 0,1 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecība samazinājās par 0,2 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 0,6 %, autodegvielas mazumtirdzniecība samazinājās par 1,3 %.

Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 19,5 %) un mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 3,4 %). Vislielākais apgrozījuma kritums bija kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 11,9 %) un informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 4,4 %).

2022. gada februārī, salīdzinot ar janvāri, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, samazinājās par 1,6 %.

Komentēt


© 2016 Eksports.lv · RSS · Designed by Theme Junkie · Powered by WordPress