Home » Jaunumi, Latvija » Latvijas lielajās ostās pieaug labības un konteineru kravu apgrozījums, ienāk labības kravas no Ukrainas

Latvijas lielajās ostās pieaug labības un konteineru kravu apgrozījums, ienāk labības kravas no Ukrainas

Saskaņā ar Satiksmes ministrijas (SM) apkopotajiem datiem 2023. gada deviņos mēnešos Latvijas lielajās ostās vērojams pieaugums labības un konteineru kravu apgrozījumā. Oktobrī Rīgas ostā uzņēmumā “Rīgas Universālais Termināls” saņemts un izkrauts pirmais vilciena sastāvs ar Ukrainas labības produktiem, ko līdz Rīgas brīvostai nogādāja VAS “Latvijas dzelzceļš” meitas uzņēmums SIA “LDZ CARGO”. 1423 tonnas rapša no Ukrainas tika atvesti 54 konteineros.

Neskatoties uz kopējo kravu apgrozījuma samazinājumu, pieaug labības kravu apjoms gan Latvijas ostās, gan dzelzceļa pārvadājumos. Par 4,5% pieaudzis labības kravu apjoms ostās, savukārt dzelzceļa pārvadājumos šajā kravu segmentā apgrozījuma palielinājums bijis par 28,7%. Joprojām pozitīva tendence saglabājas mazo ostu kravu apjoma pieaugumā, kas palielinājies par 8%, kuru galvenokārt – 42%, nodrošina kravu apgrozījums Salacgrīvas ostā.

Rīgas ostā gada deviņos mēnešos pārkrautas 14,1 miljons tonnas kravu, tostarp labības kravas, kuru apjoms par 11,5% lielāks kā pērn šajā pašā laikā. Par 3,5% palielinājies arī konteineru kravu apgrozījums salīdzinot ar aizvadītā gada deviņu mēnešu periodu. Liepājas ostā šajā periodā kopējais kravu apgrozījums bija 5,2 miljoni tonnu. Līdz ar rudeni ostā pieaug enerģētikas kravu – koksnes šķeldas – apgrozījums, kas palielinājies par 12,8%. Tāpat pieaug arī cukura kravu apjoms, kas palielinājies par 2,5 reizēm, kā arī ro-ro kravu apgrozījums, kas salīdzinājumā ar iepriekšējā gada deviņiem mēnešiem pieaudzis par 1,4%. Liepājā līdzīgi kā citās lielajās ostās palielinājies labības kravu apjoms. Savukārt Ventspils ostā deviņos mēnešos kopskaitā apstrādātas 8,3 miljoni tonnu kravas. Arī šajā ostā saglabājas stabils labības kravu apgrozījums, bet par 41,2% palielinājies rūdas kravu apjoms. 13,4 reizes pieaudzis arī celtniecības materiālu apgrozījums.

Joprojām gan ostu, gan dzelzceļa kravu apgrozījumu ietekmē ģeopolitiskās situācijas. Salīdzinot ar pērnā gada deviņiem mēnešiem, šogad kopējais kravu apjoms Latvijas ostās samazinājies par 16,4 % jeb 5,7 miljoniem tonnu. Kravu statistikas izmaiņas galvenokārt ietekmē apgrozījums ogļu kravu segmentā, taču vienlaikus jau otro mēnesi vērojams nosūtīto ogļu kravu apjoma palielinājums. Savukārt, piemēroto sankciju rezultātā, arvien krītas arī apgrozījums naftas produktu kravām.

Transporta un loģistikas nozare aktīvi strādā, lai pieasaistītu jaunas kravas un tādējādi veicinātu to apjoma pieaugumu, tiek veidoti alternatīvi loģistikas koridori. Tā piemēram, šogad oktobra sākumā Satiksmes ministrijas valsts sekretāra vietnieks Uldis Reimanis kopā ar plašu Latvijas transporta un loģistikas nozares uzņēmēju delegāciju apmeklēja Kazahstānu, lai piedalītos transporta-loģistikas izstādē un biznesa forumā un vienlaicīgi pārrunātu sadarbības iespējas multimodālu transporta maršrutu attīstībā. Astanā starptautiskajā transporta-loģistikas izstāde “TransLogistica Kazahstan 2023” Latvijas transporta jomu pārstāvēja vairāk nekā 50 transporta un loģistikas nozares uzņēmēji, tostarp Rīgas brīvostas, Ventspils brīvostas, Liepājas SEZ, VAS “Latvijas dzelzceļš”, Latvijas Stividorkompāniju asociācijas, Starptautiskās lidostas “Rīga” un vairāku citu transporta uzņēmumu pārstāvji. Izstādes laikā notika tikšanās ar uzņēmējiem un potenciālajiem partneriem, lai apspriestu līdzšinējo sadarbību un veidotu jaunus transporta loģistikas maršrutus.

Atslēgas vārdi: , ,

Komentēt


© 2016 Eksports.lv · RSS · Designed by Theme Junkie · Powered by WordPress